"A legkilátástalanabb helyzetekben is megtalálhatjuk a kapaszkodókat" - Villáminterjú Jenes Kittivel

Június 25-én és 26-án mutatják be a méltán világhírű Hegedűs a háztetőn című musicalt a Budapesti Operettszínházban. Ebből az alkalomból a héten villáminterjúkat olvashattok az előadás szereplőivel. A mai napon a Cejtelt alakító Jenes Kittit kérdeztük.

jenes_kitti_2_1.jpg

Mi az első emléked a Hegedűs a háztetőnről?

Színházban eddig nem találkoztam a darabbal, csak a filmet láttam. Igazából az első emlékem nem is magához a történethez, hanem a legnagyobb slágeréhez fűződik: a „Ha én gazdag lennék…”-et már gyerekkoromban többször hallottam, nekem ez volt az első találkozásom.

A mostani előadásban Cejtelt alakítod. Mesélnél kicsit a karakterről?

Cejtel Tevje öt lánya közül a legidősebb. A történetre magára is jellemző a tradicionális stílus, a hagyományokhoz való ragaszkodás, és ez a fajta életfelfogás Cejtelre is igaz. Az ő esetében az ettől való elszakadás, az új irányba történő nyitás okozza a konfliktust. Mivel ő a rangidős, ezért őt akarják legelőször férjhez adni, Jente, a házasságközvetítő segítségével. Csakhogy Cejtelnek már van egy titkos szerelme, Mótel, a szegény szabólegény, akivel már gyerekkoruk óta ismerik egymást, együtt nőttek fel. A fiú mondhatni egy családi jó barát, ezért a szülőkben fel sem merül, hogy Cejtel miatt jár annyit látogatóba hozzájuk. Jente kiszemeli a lány számára Lejzer-Wolfot, az idősebb, jómódú hentest, aki a szülőnek is elnyeri a tetszését, ekkor érkezünk el az ő történetében a fordulóponthoz. Amikor megtudja, hogy történt egy megállapodás Tevje és a hentes között, akkor jön elő azzal, hogy ő nem ezt az utat akarja járni. Cejtelt egy olyan lánynak látom, aki határozott, egyenes, ugyanakkor tiszteli a hagyományokat és a családját, valamint az ő döntésüket, egészen addig, amíg az egyezik a saját akaratával. Szerintem viszonylag felvilágosult, ebben hasonlít rám.

Miért ajánlanád a darabot a nézőknek?

Egyrészt azért, mert a Covid után vagyunk, nagyon régen tudott mindenki eljutni színházba. Mindenkit arra buzdítok, hogy menjen el megnézni élőben is előadásokat, de értelemszerűen az én szívemhez a Budapesti Operettszínház áll a legközelebb. A másik, hogy ez a darab akkora klasszikus, amihez, úgy gondolom, nem kell külön ajánlás, ezt mindenkinek látni kell.

Mi a legfontosabb üzenete a történetnek szerinted?

Számomra a darab azt üzeni, hogy ha egymás kölcsönös megértésére és elfogadására törekszünk, még a legkilátástalanabb helyzetekben is megtalálhatjuk a kapaszkodókat.